Вчителька історії Леся Юрчишин про:
- відмінність між “шістдесятниками” та “дисидентами”
- Левка Лук’яненка та його боротьбу за самостійність українського народу
- журналістську діяльність В’ячеслава Чорновола
- чому дисидентів називали “в'язнями сумління”
Вчителька історії Леся Юрчишин про:
Вчителька історії Леся Юрчишин допомагає розібратись у таких питаннях:
Вчителька історії Ната Чорна про те, як українські землі оговтувалися від наслідків найбільшої катастрофи ХХ століття – Другої світової війни:
Запитання для самоперевірки
Вчителька історії Леся Юрчишин про:
Вчителька історії та кандидатка історичних наук Ірина Вишня пропонує разом розібратись у таких питаннях:
Подумай над питанням: "Відвоювання інформаційного простору українською мовою та заміна Пушкіна на Чикаленка – запорука існування суверенної незалежної України. Так чи ні?" Свої роздуми коротко опиши в есе, кількість знаків не регламентуємо. Будемо раді почитати твої думки та дати фідбек.
Учителька історії Марія Воротило про:
Довгий час ми всі були впевнені, що всі засвоїли уроки Другої світової. Але 2022 рік кинув виклик цьому. Враховуючи останні події, опиши, на твою думку, який саме урок Другої світової засвоїла кожна провідна сучасна країна. Ми дамо фідбек на твоє есе.
Вчителька історії Леся Юрчишин про:
Вчителька історії Юлія Топольницька розповідає про:
Карти Інституту національної памʼяті
Роздивіться мапу: “Українці й українки на фронтах Другої світової війни”.
1. Дослідіть життєвий шлях однієї із видатних постатей. Створіть сторінку у соцмережі для цієї постаті.
2. Пошукайте інформацію про відомих українців та українок учасників та учасниць Другої світової війни з вашого регіону, населеного пункту.
Поцікавтесь у рідних, чи хтось із вашої родини брав участь у Другій світовій війні? На чиєму боці? Якщо б ви мали змогу поговоротити з цією людиною, щоб ви їй сказали, що б запитали?
Вчитель історії Євгеній Шелест про внутрішньополітичну ситуацію радянської України в 1950-х:
Євгеній, зокрема, шукає відповіді на два ключові запитання теми:
Вчитель пояснює матеріал на історичних анекдотах.
Статті про повстання на "Історичній правді"
Завдання для самоперевірки
Ірина Вишня, кандидатка історичних наук та вчителька історії про:
Пропонуємо написати есе на тему: "Чим операція "Захід" схожа на акцію "Вісла". Твій твір перечитають наші вчителі та дадуть на пошту фідбек. Дуже чекаємо твоїх думок
“Велика блокада”: як провести вибори у непокірному регіоні. Олеся Ісаюк
Операція “Запад”. Перевиконання плану з депортацій українців. Андрій Когут
Операція “Захід”. Олег Бажан
Чому корисно пригадати УПА? Володимир В’ятрович
Учитель історії Владислав Штегельський на прикладі повсякденного життя українців розбирається в тому:
Питання для самоперевірки
Напиши есе на тему "Чи була совєцька система приреченою з самого початку". Обсяг може бути і 50 слів, і 500 – нам важливі твої формулювання та аргументація власних думок. У нас є педагоги з навчання письма, які дадуть тобі фідбек.
Історикиня та вчителька історії Антоніна Макаревич про війну росії проти України до повномасштабного вторгнення:
Вчителька історії Антоніна Макаревич:
Прочитай уривок зі статті на "Урядовому порталі" про Угоду про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Напиши есе, чому про угоду написано саме так. Поміркуй, чи погоджуєшся зі значенням угоди, як його подано у статті? Наведи кілька аргументів на підтвердження своєї думки.
"Угода про асоціацію за своїм обсягом і тематичним охопленням є найбільшим міжнародно-правовим документом за всю історію України та найбільшим міжнародним договором з третьою країною, коли-небудь укладеним Європейським Союзом. Вона визначає якісно новий формат відносин між Україною та ЄС на принципах «політичної асоціації та економічної інтеграції» і слугує стратегічним орієнтиром системних соціально-економічних реформ в Україні. Передбачена Угодою поглиблена та всеохоплююча зона вільної торгівлі між Україною та ЄС визначатиме правову базу для вільного переміщення товарів, послуг, капіталів, частково робочої сили між Україною та ЄС, а також регуляторного наближення, спрямованого на поступове входження економіки України до спільного ринку ЄС."
Історикиня та вчителька історії Антоніна Макаревич про війну росії проти України з початку повномасштабного вторгнення:
Пропонуємо тобі записати свою історію про широкомасштабну російсько-українську війну у форматі есе. Якщо даєш дозвіл, то ми анонімно опублікуємо твою історію в описі до цього уроку (вкажи про це в есе). Якщо ні, то ми, як завжди, дамо тобі фідбек. Але цього разу не радитимемо, як можна покращити письмо, а лише по-людськи відпишемо і подякуємо, що ділишся.
Учитель історії Владислав Штегельський про те:
Питання для самоперевірки:
Учителька історії та кандидатка історичних наук Ірина Вишня про:
Вчителька історії Антоніна Макаревич про:
Прочитайте уривки з творів і дайте відповіді на запитання.
"…Зима. Я, солдат переможної армії, повертався з фронту. Проїхав чи не половину світу. І побачене мене шокувало. Будинки, дороги, школи й театри, прекрасні до війни, лежали в руїнах. Люди, яких я зустрів, були охоплені страхом, болем, самотністю, злиднями й великою бідою... Я повинен був повернутися додому. Мене обіцяла зустріти моя Сафіє. Вона повернула б до мене своє білосніжне осяйне обличчя і радісно усміхнулася дивлячись великими, як море, блакитними очима. І два грайливих завитки з-під хустини, як і раніш, зачарували б мене. Вона одразу покликала б наших дітей. "Сулеймане, ось твої сини - живі та зда. рові. Я виконала свою обіцянку", - сказала б вона. Але не скаже. Ніколи більше не зможе нічого сказати...
Я забрав тоді його з інтернату просто тому, що це був мій обовʼязок. Поки я воював, мій маленький хлопчик, потім моя Сафіє, мій будинок, моя земля - все зникло. Я пішов не на той фронт, я неправильно бився. Я воював у лавах радянської армії, та не зміг захистити те, що дійсно потрібно було захищати. Тож був приречений програти. Ніхто не переміг у цій війні. Жорстока образа душила моє серце, гнів і сум роздирали свідомість".
Кримський інжир. Чаїр : антологія / укладачі Алім Алієв, Анастасія Левкова. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2021. – 632 с.
"Ще вчора уявляв себе на борту літака, а сьогодні моє бажання здійснилося. Покійні батьки лише мріяли про повернення, та доля подарувала його нам.
Я дуже шкодую, що вони передчасно пішли в засвіти – батьки, брати, сестра, тисячі співвітчизників. І не побачили цих днів. Як же це прикро й несправедливо! Більшість людей у літаку – це депортовані пів століття тому хлопчики й дівчатка, які потрапили під колесо історії і залишилися живими... Тепер вони дорослі люди.
Як нас зустрінуть? На відібраній у нас Батьківщині в наших оселях мешкають зайди. Звісно, вони не хочуть, щоб ми поверталися. Вони нас не чекають. Але ми все ж мусимо повернутися. Людина, що живе без Батьківщини, подібна до листка, відірваного від дерева. Куди вітер подує, туди й летить.
Заледве встав із місця й пішов слідом за пасажирами, які звільняли салон літака. Ось я на землі. Зробив кілька кроків, опустив-ся на коліна і тричі поцілував її, рідну... І не я один. Інші теж відчували те саме. Всі плакали. Якийсь сивобородий літній чоловік лягає обличчям вниз, намагаючись обійняти землю, і починає ридати вголос, як дитина".
Кримський інжир. Чаїр : антологія / укладачі Алім Алієв, Анастасія Левкова. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2021. – 632 с
Учителька історії та кандидатка історичних наук Ірина Вишня про:
Даємо тобі дві теми на вибір, щоб написати есе. З нас – фідбек.
Вчителька історії Ната Чорна про:
Історикиня та вчителька історії Марія Воротило про те, як розвивався феміністичний рух, який вигляд він має зараз і що варто очікувати у майбутньому:
Пропонуємо тобі написати есе на тему "Що для мене означає фемінізм". Ми ж дамо тобі фідбек.
Вчитель історії Євгеній Шелест про:
Запитання на засвоєння:
Напиши есе на тему "Чому варто захищати права людини?". Ми дамо фідбек, без жодних оцінок. Розмір теж не регламентуємо.
Вчителька історії Інна Ковалишена розповість:
Які національні меншини України ти знаєш? З якими довелося взаємодіяти чи познайомитися? Можливо, ти належиш до однієї з них? Напиши про власний досвід взаємодії різних етносів в Україні в короткому есе. З нас – фідбек.
Вчителька історії Марія Воротило:
Пропонуємо написати есе на тему "Чому ГУЛАГ не був створений як звичайна в’язниця". Твій твір перечитають наші вчителі та дадуть на пошту фідбек. Дуже чекаємо твоїх думок.
Вчителька історії та кандидатка історичних наук Ірина Вишня розповідає про:
Після початку повномасштабного вторгнення Росії проти України 24 лютого 2022 року різко збільшилась кількість українців закордоном. Порівняй причини перших хвиль української еміграції ХХ століття та нинішньої. Як сьогочасні українські емігранти наслідують діяльність своїх попередників?
Вчителька історії Ната Чорна про те:
Завдання до уроку
Складіть порівняльну таблицю двох безпекових організацій, про які йшлося в уроці – Ліга Націй та ООН. Порівняйте їх за такими показниками: тривалість існування, країни-засновники, фінансування, сфери впливу, кількість вирішених конфліктів за їх допомогою.